Püha Johannese
Kool kutsub lapsevanemaid, õpetajaid, kooli- ja haridusjuhte seminarile
„Kujundav
hindamine: inimese kuju, hind ja väärtus“
reedel, 17. mail
kl 13-17 Tallinna Õpetajate Maja kroonsaali.
Püha Johannese
Kool on veel õige nooruke, sel sügisel kahe esimese klassiga alustav kool. Üks
kooli avamise põhjusi on soov vaadata haridusega seotud teemasid sügavuti ja
seda omanäolisest vaatenurgast. Meid huvitab, parafraseerides kuulsaks saanud
küsimust, „mis sellel pildil tegelikult toimub?“
Isegi endi
julgustükist elevuses olles ei piisa meile üksnes omavahelistest aruteludest ja
meist tublisti targemate inimeste kuulamisest, ehkki neid mõlemaid on kooli
ettevalmistusperioodi jooksul olnud küllaga! Peame oluliseks sidusust teiste
koolide ja inimestega, meid inspireerib avatud dialoog nii mõttekaaslaste kui
teisitimõtlejatega, otsime kohtumisi, mis värskendavad vaimu. Usume, et
võidavad sellest lapsed, lõpuks jõuavad nendeni ju kõik koolide kohal liikuvad
hoovused ja haridust mõjutavad hoiakud.
Alustaval koolil
on kohustus olulisi teemasid ülimalt põhjalikult vaagida, tutvuda teiste
kogemustega, et langetada targimad valikud. On ju selge, et kui juba teha, siis
hästi! Samas on alustaval koolil ka lihtsam tüüri suunata, alus on vana taaga
puudumise võrra nõtkem, leht puhtam, kont rutiinivabam.
Otsustasime meid
huvitaval teemal kutsuda kokku inimesed, kelle nägemus on meie jaoks põnev ja
seda võimalust ka avalikult jagada. Usume, et seminari lõppedes oleme rikkamad
jagatud õnnestumiste, murede ja visioonide võrra. Formaat ei ole ülearu
pingutatud ega pretensioonikas, pigem kujutab endast „vaatlusi maailmale
koolirahva seisukohalt“. Seminar peaks olema huvitav ja kasulik laiemale huviliste
ringile, hõlmates kõiki
neid, kes laste ja noortega tööd teevad, olgu siis kodus või koolis ning on oma
olemuselt interdistsiplinaarne lähtuvalt eesmärgist valgustada lapsevanemaid
koolihindamise erinevatest, sealhulgas varjukülgedest. Hindamisest on uue riikliku
õppekava valguses saanud tähtis arutlusaines ka ühiskondlikult, oleme ju kõik
üles kasvanud "viiepallisüsteemis" ning selles tahtlikult või
tahtmata kinni.
Üksjagu
üllatavalt, ja rõõmustavalt üllatavalt, mõjus Tallinna inglise kolledži
direktori Toomas Kruusimägi soov vabastada oma kooli nooremad õpilased
numbrilistest hinnetest. Eesti hariduselu ühe lipulaeva juhi mõttekäiku oma
kooli kursivõtust väärtuspõhisuse suunal on vaja kuulata kasvõi eelarvamustest
vabanemiseks.
Vanalinna
hariduskolleegium kasutab oma õpilaste arengu kaardistamiseks väga põhjalikku
longituuduuringut ning arengu toetamiseks eksperthinnangute süsteemi. Oma
kuldaväärt kogemusi jagab kooli direktor Kersti Nigesen.
Rocca al Mare
kooli kunstiõpetaja Maris Kilmi jagab oma pikaajalist kogemust sellest, kuidas
ärgitada õpilasi iseennast ning oma loomingut analüüsima, aga ka teisi ja
teiste tööd väärtustama.
Staažikas
pedagoogikalektor ja õpetaja Godi Keller Norrast räägib teemal: kellele hindeid
vaja on? Ta on töötanud loodusteaduste õpetajana waldorf-koolis, koolitanud
õpetajaid ja lapsevanemaid mitmes Euroopa riigis. Ta tegeleb ka probleemsete
koolist kõrvale jäänud noorukitega. Oma igapäevatöös puutub ta seega pidevalt
kokku hindamise ja selle mõjuga nii koolis kui väljaspool kooli. Eesti keeles
on ilmunud tema raamat Südamega koolis. Godi Keller esines ka TÜ eetikakeskuse
konverentsil Hea kooli mõõdupuu.
Tallinna
Perekeskuse psühholoog Ene Pillile esitasime küsimused: kas ja millisena jõuab
tema „töölauale“ hindamise teema? Millest sõltub lapse enesehinnang ning mis
sõltub lapse enesehinnangust?
Püha Johannese
kooli asutajad Irina Paert ja Liivika Simmul tutvustavad hindamise teooriat ja
praktikat kristliku inimesekäsitluse kesksete mõistete valguses.
Kõik on oodatud!
info@pjk.ee kaudu enne 15. maid eelregistreerinutele
on osalemine tasuta, kohapeal registreerudes 15 eurot.
Annetusi Püha
Johannese Koolile on võimalik teha Püha Johannese Kooli Sihtasutuse
kontonumbrile 17003217508.
Liivika
Simmul, direktor
Püha
Johannese KoolGSM: (+372) 5286849
email:
liivika.simmul@pjk.ee
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar