Nimetus:
Klassiõpetaja
kui väärtuskasvatuse
võtmeisik ja õpilase sotsiaalsete
(suhtlemisalaste) pädevuste kujundaja
Eesmärk: Suurendada klassiõpetaja teadlikkust
näha väärtuskasvatuse ja õpilaste suhtlemisalaste pädevuste arendamise dimensiooni
igapäevatöös:
-
toetada
õpetajate väärtuskasvatuse ja sotsiaalsete (suhtlemis)oskuste kujundamise alase
pädevuse suurenemist ning selleks vajalike hoiakute kujundamist;
-
suurendada
oskusi märgata ja tõlgendada oma tegevuste ja otsuste mõju igapäevastes situatsioonides
koolis õpilaste väärtuste ja sotsiaalsete pädevuste kujundamise kontekstis;
-
suurendada
pädevust rakendada hoolsuse ja käitumise ning loovusainete õppimist toetavat
(kujundavat) hindamist kui õpilase väärtushinnangute ja sotsiaalsete oskuste kujundamise võimalust;
-
suurendada
õpetajate oskusi kasutada aktiivõppe meetodeid soovitud pädevuste kujundamisel;
-
toetada
oskust analüüsida ja teadlikkust planeerida oma tööd õpilaste väärtuste ja sotsiaalsete
(suhtlemisalaste) pädevuste kujundamiseks.
Sihtrühm:
Lääne-Virumaa
klassiõpetajad (vabade kohtade korral ka Ida –Virumaa).
Õppejõud: prof Margit Sutrop või prof
Halliki Harro-Loit – TÜ eetikakeskus;
Egle
Säre (TÜ kasvatusteaduste magister); Auli Andersalu, Marika Eiskop, Mari- Mall
Feldschmidt, Auli Kõnnussaar, Tiit Kõnnussaar, Merit Lage, Kristi Raava – TÜ eetikakeskuse
väärtusarenduse täiendkoolitajad.
Maht:
2,25 EAP (58,5 tundi, sellest auditoorne töö
38 akadeemilist tundi)
Toimumise
aeg: 7. veebruar 2014- 24.aprill 2014. Õppetöö toimub 1- päevaste õppepäevadena 2
korda kuus; koolitustsükli 6 päevast 1
päev on vaatlustegevus ja juhendatud analüüs koolikeskkonnas.
Toimumiskoht:
Lääne- Virumaa, Rakvere (toimumispaik täpsustub jaanuaris).
Sisukirjeldus
(läbitavad teemad): Suhetes,
tegevuses ja otsustes avalduvate väärtuste märkamine ja tõlgendamine; kooli- ja
klassikultuuri analüüs ning klassikultuuri kujundamise võimalused; väärtuskasvatus
ja suhtlemisoskuste kujundamine ainetunnis; õpilaste väärtus- ja juhtumiarutelude
juhtimine; õppimist toetav (kujundav) hindamine kui väärtuskasvatuse ja
suhtlemisoskuste kujundamise võimalus klassiõpetaja töös; õppimist toetava
hindamise mudeli loomine; eesmärgi seadmine ja hinnangutevaba tagasiside
edastamine.
Nõuded
lõpetamiseks: Lõpetamiseks
on kohustus
-
läbida
vähemalt 80% koolitusprogrammist;
-
osaleda
aktiivselt auditoorses õppetöös ning sooritada kodused tööd.
Teemade
läbimise ja koduste ülesannete tulemusena valmivad koolitusest osavõtjal
isiklikud metoodilised vahendid saadud oskuste rakendamiseks.
Täiendusõppeprogrammi lõpetanud saavad Tartu Ülikooli tunnistuse.
Kursusele registreerimine toimub
alates 9.12.2013 Tartu Ülikooli õppeinfosüsteemi (ÕIS) kaudu
(Täiendkoolitusprogrammid, EDUKO):
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar